Warsztaty edukacyjne „Dylematy Powojnia” - Instytut Pileckiego

Warsztaty edukacyjne „Dylematy Powojnia”

W dniach 12-13 października w augustowskich liceach edukatorzy Instytutu Pileckiego przeprowadzili warsztaty dla uczniów oparte na grze decyzyjnej „Dylematy Powojnia” opracowanej i wydanej przez Instytut.

Czy w obliczu rozwiązania Armii Krajowej należy pozostać w podziemiu, emigrować czy przejść do cywila? Co zrobić wobec narastającej fali represji? Czy można angażować się w odbudowę nowej, rządzonej przez komunistów Polski? Te i wiele innych pytań uczniowie augustowskich szkół średnich mogli zadać sobie dzięki warsztatom edukacyjnym Instytutu Pileckiego.

„Dylematy powojnia” to rozgrywana w grupach gra decyzyjna, pozwalająca poznać problemy i historię ludzi z pokolenia doświadczonego przez II wojnę światową, którzy w 1945 r. próbowali odnaleźć się w nowej, skomplikowanej rzeczywistości powojennej Polski. Kolejne karty prowadzą graczy ścieżkami życia bohatera, którego biogram oparto na prawdziwym życiorysie postaci z epoki. Uczniowie muszą zmierzyć się z dylematami i decyzjami przed którymi stanął ich bohater. Los postaci zależy od podjętych przez graczy decyzji. Każdy wybór niesie ze sobą nieodwracalne konsekwencje.

Warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży.

Bardzo podobały mi się warsztaty zorganizowane w naszej szkole przez Instytut Pileckiego. W szczególności w pamięć zapadła mi gra "Dylematy Powojnia", która w bardzo czytelny i przystępny sposób uświadomiła nam, jak dramatycznym było codzienne życie Polaków w trakcie II wojny światowej.

Amelia Iwanowicz, 3 cg I Liceum Ogólnokształcące im. G. Piramowicza w Augustowie

 

Ciekawa gra pozwalająca uzmysłowić sobie z jakimi przykładowymi wyborami i ich konsekwencjami musieli mierzyć się ludzie podczas II wojny światowej.

Kaja Granacka 3 c, I Liceum Ogólnokształcące im. G. Piramowicza w Augustowie

 

Uczestnictwo w warsztatach było zdecydowanie ciekawym doświadczeniem. (…) Chyba jeszcze nie miałam okazji tak dokładnie poznać rzeczywistych problemów ludzi z tamtego okresu, a dzięki grze lepiej zrozumiałam z czym musieli mierzyć się ludzie na co dzień.

Kinga Piotrowska 3 cg, I Liceum Ogólnokształcące im. G. Piramowicza w Augustowie

 

Zobacz także